Γνωρίζοντας τους λαούς της Ευρώπης, οικοδομώντας την ευρωπαϊκή ενότητα: προσεγγίσεις από το ΠΓ Αγ. Αναργύρων

  • Print

Σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών που εφαρμόζεται στην Ελλάδα η διατήρηση της εθνικής ταυτότητας και της πολιτιστικής κληρονομιάς των μαθητών πρέπει να συνδυάζεται με την καλλιέργεια της ταυτότητας του Ευρωπαίου πολίτη. Το Πειραματικό Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων, ήδη από την ίδρυσή του στις αρχές της δεκαετίας του 1980, δημιούργησε γέφυρες επικοινωνίας και ανταλλαγών με σχολεία του εξωτερικού. Στη δεκαετία του 2010, κατά τη διάρκεια της πολύπλευρης κρίσης που έπληξε την ελληνική κοινωνία, η ανάγκη εξωστρέφειας έγινε επιτακτικότερη, αλλά και η ικανοποίησή της δυσκολότερη. Για αυτό οι επαφές που αρχικά στηρίζονταν στην πρωτοβουλία εκπαιδευτικών και περιορίζονταν στη συνεργασία με τη Γαλλία και τη Γερμανία, οργανώθηκαν συστηματικότερα  την τελευταία τετραετία με την ένταξη κάποιων σε ευρωπαϊκά προγράμματα, με τον πολλαπλασιασμό των δράσεων που σχετίζονται θεματικά με την Ευρώπη στο ωρολόγιο πρόγραμμα και με τη λειτουργία Ομίλων Αριστείας με ευρωπαϊκό προσανατολισμό.

Ο στόχος της επαφής των μαθητών του σχολείου με τους λαούς της Ευρώπης, τον πολιτισμό που αναπτύχθηκε και αναπτύσσεται στην ευρωπαϊκή ήπειρο και την Ευρωπαϊκή Ένωση επιδιώκεται:

Ι. Με την ενεργή συμμετοχή σε ευρωπαϊκά προγράμματα
ΙΙ. Με την οργάνωση και λειτουργία εκπαιδευτικών δράσεων εκτός ωρολογίου προγράμματος
ΙΙΙ. Με την εκπόνηση εργασιών τύπου πρότζεκτ στο πλαίσιο συγκεκριμένων διδακτικών αντικειμένων.

Σε ό,τι αφορά τον τρίτο πυλώνα ακολουθούν κάποιες ενδεικτικές προσεγγίσεις εδώ και το σχετικό διδακτικό υλικό εδώ.