Δηλώσεις προτιμήσεων ομίλων σχολικού έτους 2025-2026

Οι μαθητές/τριες του ΠΓ Αγ. Αναργύρων αλλά και όσοι άλλοι μαθητές/τριες από σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιθυμούν καλούνται να δηλώσουν τις προτιμήσεις τους για τους ομίλους που θα λειτουργήσουν κατά το σχολικό έτος 2025-2026 μέχρι και την Κυριακή 5/10/2025 συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική φόρμα η οποία είναι διαθέσιμη εδώ.

 

1. Όμιλος Smartphones

Υπεύθυνος: Γ. Αλεξανδρής, Ημέρα: Δευτέρα, Τάξεις: Α', Β', Γ'

Mobile computing είναι ένας νέος κλάδος της επιστήμης των Υπολογιστών που εστιάζει στις φορητές συσκευές, όπως υπολογιστές ταμπλέτεςκαι έξυπνα τηλέφωνα. Οι μαθητές του ομίλου μαθαίνουν πως να σχεδιάζουν και πως να κατασκευάζουν apps (εφαρμογές) για tablets και smart phonesμε λειτουργικό σύστημα android.
Στον όμιλο οι μαθητές έρχονται σε επαφή με καινούργιες βασικές έννοιες προγραμματισμού, όπως ο αντικειμενοστρεφής προγραμματισμός, και με θεμελιώδης αλγοριθμικές έννοιες για την επίλυση προβλημάτων όπως δομές επιλογής και δομές επανάληψης. Ασκούνται στην απομακρυσμένηδημιουργία κώδικα στην πλατφόρμα του πανεπιστημίου ΜΙΤ για τον έλεγχο υπολογιστικών συσκευών, ενώ ταυτόχρονα βλέπουν τα αποτελέσματα των απομακρυσμένων ενεργειών τους τοπικά, δηλαδή στη συσκευή του κινητού τηλεφώνου που φέρουν μαζί τους.Τα smartphonesδεν αποτελούν πλέον για τους μαθητές ένα μαύρο κουτί, αλλά ένα μέσω για την ανάπτυξη δικών τους εφαρμογών και διαμοιρασμού των εφαρμογών αυτών σε φίλους αλλά και τοπικές κοινότητες.


2. Όμιλος Ρητορικής και Δημιουργικής Γραφής

Υπεύθυνος: Α. Δήμος, Ημέρα Τρίτη, Τάξεις: Α', Β', Γ'

Ο Όμιλος Ρητορικής και Δημιουργικής Γραφής έχει ως στόχο την ανάπτυξη των επικοινωνιακών δεξιοτήτων και την καλλιέργεια της δημιουργικής σκέψης των μαθητών. Στις εβδομαδιαίες συναντήσεις οι συμμετέχοντες θα εξασκούνται συστηματικά σε ποικίλα ρητορικά αγωνίσματα (αυθόρμητος λόγος, ομαδική συζήτηση, αγώνες αντιλογίας, εκφραστική ανάγνωση), ώστε να επιτυγχάνουν σταθερή πρόοδο στην τέχνη της αποτελεσματικής ομιλίας και της προσεκτικής ακρόασης. Παράλληλα, θα συμμετέχουν σε δραστηριότητες δημιουργικής γραφής, ανακαλύπτοντας και καλλιεργώντας τη λογοτεχνική τους έκφραση. Στο τέλος της χρονιάς τα μέλη του Ομίλου θα έχουν την ευκαιρία να διαγωνιστούν σε αγώνες Ρητορικής και σε διαγωνισμούς Λογοτεχνίας, παρουσιάζοντας τις δεξιότητες που ανέπτυξαν.


3. Αναπτύσσοντας Debating - Presentation Skills και ρητορικό λόγο στα Αγγλικά σε ένα Παγκόσμιο Περιβάλλον

Υπεύθυνη: Α. Κατσιγιάννη, Ημέρα Δευτέρα, Τάξεις: Α', Β', Γ' 

Στόχοι του ομίλου είναι η καλλιέργεια και ανάπτυξη γλωσσικών/επικοινωνιακών και διαπραγματευτικών  δεξιοτήτων σε παγκόσμιο περιβάλλον, η ανάπτυξη κριτικής ικανότητας και δημόσιου λόγου, επιχειρηματολογίας, αναλυτικής σκέψης και τρόπων πειθούς. Οι μαθητές/τριες θα συμμετάσχουν ενεργά σε μαθητικά συνέδρια (MUN), και σε μαθητικούς αγώνες ρητορικής.


4. Όμιλος Αστροφυσικής και Διαστημικής 

Υπεύθυνος: Σ. Κατσόγιαννης, Ημέρα: Τετάρτη, Τάξεις: Α', Β', Γ'

Στον όμιλο Αστροφυσικής και Διαστημικής επιδιώκεται η καλλιέργεια της επιστημονικής σκέψης με την εφαρμογή της φυσικής και των μαθηματικών για τη μελέτη φαινομένων του σύμπαντος, η εξοικείωση με βασικές έννοιες της αστροφυσικής, η καλλιέργεια του ενδιαφέροντος για τις σύγχρονες εξελίξεις στον τομέα της διαστημικής και η εξέταση θεωριών και υποθέσεων για τη δημιουργία και δομή του σύμπαντος και τη ζωή εκτός της Γης. Στα προσδωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα περιλμβάνεται η κατανόηση των βασικών εννοιών της αστρονομίας και της αστροφυσικής, η ερμηνεία της δομής των αστέρων και τωνσχηματισμών τους, η εξοικείωση με τα εργαλεία της αστρονομίας, η ανάπτυξη δεξιοτήτων έρευνας, η ανάπτυξη κριτικής σκέψης και η παρουσίαση και επικοινωνία επιστημονικών ιδεών.


5. Όμιλος Καινοτομίας και Ρομποτικής

Υπεύθυνος: Ε. Λυτσιούλης, Ημέρα: Τετάρτη, Τάξεις: Α', Β', Γ'

Στα πλαίσια του ομίλου Καινοτομίας και Ρομποτικής οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να ασχοληθούν σε ένα πλήθος δραστηριοτήτων. Ηλεκτρικά κυκλώματα, 3d design, 3d printing, prototyping, προγραμματισμός, μηχατρονική. Τα προσδωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα του ομίλου περιλαμβάνουν τον τεχνολογικός αλφαβητισμός – σύνδεση εξαρτημάτων, χρήση λογισμικού, δεξιότητες επίλυσης προβλήματος – τεχνικό troubleshooting, συνεργασία & ομαδική εργασία, κριτική σκέψη, διαχείριση έργου (project management)

 

6. Επαλήθευση γεγονότων (fact-checking) και θεωρίες συνωμοσίας

Υπεύθυνος: Γ. Ξυράφας, Ημέρα Δευτέρα, Τάξεις: Α', Β', Γ'

Φαντάσματα, μεγαλοπόδαροι, μυστικές οργανώσεις που προσπαθούν να κατακτήσουν τον κόσμο (sic!): Τι έχει να πει η επιστήμη για όλα αυτά; Πώς πραγματοποιείται μία καλή έρευνα; Σε τι διαφέρει η επιστήμη από την ψευδοεπιστήμη; Πώς μπορούμε να εντοπίσουμε την παραπληροφόρηση; Με αυτά και άλλα θα ασχοληθούμε στον όμιλο: «Επαλήθευση γεγονότων (fact-checking) και θεωρίες συνωμοσίας». Στο τέλος, οι μαθητές που θα έχουν παρακολουθήσει τον όμιλο θα είναι σε θέση να διακρίνουν αρκετά αποτελεσματικά μεταξύ αληθούς πληροφόρησης και παραπληροφόρησης, θα έχουν αποκτήσει πολλαπλά ερεθίσματα περαιτέρω όξυνσης της κριτικής τους σκέψης και θα μπορούν να αξιολογούν, με βάση επιστημονικές/ορθολογικές αρχές, τις διάφορες πηγές πληροφόρησης και το περιεχόμενο των πληροφοριών που αυτές παρέχουν.


7. Όμιλος Βιολογίας - Εξοικειωνόμαστε με τον Διαγωνισμό Βιολογίας

Υπεύθυνος: Ε. Παπαδάκη, Ημέρα Τετάρτη, Τάξεις: Β', Γ' 

Στόχοι του ομίλου είναι η εμβάθυνση σε βασικές έννοιες βιολογίας (κυτταρική βιολογία, γενετική, οικολογία, ανθρώπινο σώμα), η ανάπτυξη δεξιοτήτων αναζήτησης πληροφοριών και ομαδικής εργασίας, η εξοικείωση με το περιεχόμενο και τις απαιτήσεις του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Βιολογίας και η Καλλιέργεια επιστημονικής σκέψης και δεξιοτήτων επίλυσης προβλημά. Οι μαθητές/μαθήτριες θα εξοικειωθούν με τον Διαγωνισμό Βιολογία μέσω μελέτης παλαιότερων θεμάτων του διαγωνισμού, φύλλων εργασίας, μελέτης περίπτωσης (case study) και προσομοίωση του διαγωνισμού.


8. «Μνήμη και Φως» - Η Ιερότητα της Ζωής: Μαθητές στο Ταξίδι Μνήμης του Ολοκαυτώματος

Υπεύθυνη: Τ. Παπατρέχα, Ημέρα: Τετάρτη, Τάξεις: Β', Γ'

Φέτος στο σχολείο ξεκινά ένα ξεχωριστό εκπαιδευτικό ταξίδι. Ένας όμιλος διαφορετικός, γεμάτος ιστορίες, ανθρώπους, συναισθήματα και ερωτήματα που μας αφορούν όλους. Μαζί θα εξερευνήσουμε την Ιστορία του Ολοκαυτώματος μέσα από μαρτυρίες, προβολές, δημιουργικές δράσεις και ανοιχτές συζητήσεις. Στόχος μας είναι να κατανοήσουμε τι σημαίνει μνήμη, τι σημαίνει ζωή, τι σημαίνει «ποτέ ξανά». Κορύφωση του προγράμματος αποτελεί η εκπαιδευτική επίσκεψη στην Πολωνία – σε ιστορικούς τόπους μνήμης και στοχασμού – για όσους μαθητές επιθυμούν και μπορούν να συμμετάσχουν. Δεν χρειάζεσαι τίποτα περισσότερο από ενδιαφέρον, σεβασμό και διάθεση να δεις τον κόσμο λίγο αλλιώς. Αν θέλεις να γίνεις μέρος αυτού του ταξιδιού – έλα να ξεκινήσουμε μαζί. Γιατί μέσα από τη Μνήμη, βρίσκουμε το Φως.


9. Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί: Τρόπος προσωπικής έκφρασης και γνωριμίας με τη λαϊκή παράδοση

Υπεύθυνος: Δ. Σκυριανόγλου, Ημέρα: Δευτέρα, Τάξεις: Α', Β', Γ'

Στόχοι του ομίλου είναι η εκμάθηση ελληνικών παραδοσιακών χορών, η γνωριμία με τη λαϊκή παράδοση (ήθη, έθιμα), η γνωριμία με τα παραδοσιακά μουσικά όργανα και παρουσίαση του παραδοσιακού χορού ως μέσο έκφρασης συναισθημάτων. Βασικός στόχος είναι οι μαθητές να δουν στο χορό ένα μέσο προσωπικής έκφρασης συναισθημάτων και όχι απλά ως μια συντονισμένη εκτέλεση κινήσεων. Να χορεύουν πρωτίστως για τον εαυτό τους και μετά για τους υπόλοιπους. Ο όμιλος απευθύνεται τόσο σε μαθητές/τριες που ήδη γνωρίζουν παραδοσιακούς χορούς όσο και σε μαθητές/τριες χωρίς καμία πρότερη εμπειρία. Οι μαθητές/τριες του ομίλου θα συμμετάσχουν σε χορευτικές εκδηλώσεις του σχολείου και στο ετήσιο Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών της ΔΔΕ Γ' Αθήνας ενώ είναι πιθανή η συμμετοχή σε παρουσίαση παραδοσιακών χορών εξωτερικό.


10. Όμιλος Ιστορικής Μελέτης και Έρευνας: «Μικροί Ιστορικοί» - Θέματα Τοπικής και Γενικής Ιστορίας

Υπεύθυνος Π. Χιονίδης, Ημέρα , Τάξεις: Α', Β', Γ'

Ο Όμιλος Αριστείας «Μικροί ιστορικοί. Θέματα Τοπικής και Γενικής Ιστορίας» ερευνά ιστορικά ζητήματα που συνδέονται με την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Αθήνας εντάσσοντάς τα στο τοπικό αλλά και σε πανελλήνιο πλαίσιο. Στόχοι του Ομίλου είναι α) να καταστούν οι μαθητές/τριες ικανοί/νές, µέσα από τη γνώση του παρελθόντος, να κατανοήσουν το παρόν και να στοχαστούν για τα προβλήµατά του, β) να αξιοποιούν το ειδικό λεξιλόγιο και τα μεθοδολογικά εργαλεία της ιστορικής επιστήµης, γ) να συνειδητοποιήσουν την αναγκαιότητα επιλογής και κριτικής αξιολόγησης των ιστορικών πηγών, δ) να γνωρίσουν την ιστορική πορεία του ελληνισµού από την αρχαιότητα µέχρι σήµερα, εντός και εκτός των συνόρων του σημερινού ελληνικού κράτους και ε) να αντιληφθούν την Ιστορία ως ζωντανή σχέση του παρόντος με το παρελθόν, προσεγγίζοντας τη σχέση των συγχρόνων με τα μνημεία της Ιστορίας.