Δελτίο Τύπου: Το ΠΓ Αγ. Αναργύρων στο Space Camp 2019 στη Σμύρνη της Τουρκίας

Με πολύ μεγάλη επιτυχία συμμετείχε το Πειραματικό Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων, εκπροσωπώντας τη Βαλκανική Αμφικτιονία, με δύο αποστολές δώδεκα μαθητών η κάθε μία στο πρόγραμμα Διαστημικής Εκπαίδευσης SPACE CAMP 2019, που έλαβε χώρα στη Σμύρνη της Τουρκίας, κατά το χρονικό διάστημα μεταξύ 21 έως 27 Ιουλίου η πρώτη και 18 έως 24 Αυγούστου 2019 η δεύτερη.

SpaceCamp2019-1

Οι εικοσιτέσσερις αριστούχοι μαθητές που εκπροσώπησαν την Ελλάδα, με τη συνοδεία των κ. Κοτσόβολη Νίκωνα, Γυμναστή και της κας Μιχαηλίδου Ματίνας, Μουσικού, καθώς επίσης και του κ. Κωστόπουλου Βασίλειου, Μαθηματικού και του κ. Μουρατίδη Χρήστου, Μαθηματικού και Διευθυντή του Πειραματικού Γυμνασίου Αγίων Αναργύρων καθώς και το συντονισμό της Δρος. Ελένης Γ. Μαντρατζή, προέδρου της Αμφικτιονίας και δικηγόρου, εντυπωσίασαν με το υψηλό μαθητικό κι επιστημονικό επίπεδό τους, αλλά και με την αστείρευτη και ακόρεστη διάθεσή τους για μάθηση, εκπαίδευση και συνεργασία με τους ομότιμους τους απ’ όλον τον κόσμο.

Στις 25 Ιουλίου και 22 Αυγούστου αντίστοιχα, οι μαθητές της Ελλάδας παρουσίασαν στους μαθητές των υπόλοιπων χωρών βίντεο που αφορούσε την Ελλάδα, χόρεψαν ελληνικούς παραδοσιακούς και τραγούδησαν με συνοδεία πιάνου τραγούδια από το σύγχρονο ελληνικό ρεπερτόριο. Επίσης, κάποιοι από τους μαθητές συμμετείχαν σε ομάδα από όλες τις χώρες και παρουσίασαν αγγλικά τραγούδια υπό τη συνοδεία ορχήστρας γιουκαλίλι. Στη συνέχεια οι Έλληνες μαθητές παρακολούθησαν τις παρουσιάσεις των υπόλοιπων ομάδων που συμμετείχαν στα προγράμματα και εντυπωσιάστηκαν από την πληθώρα των τραγουδιών και των χορών.

SpaceCamp2019-2

Κατά την αποχαιρετιστήρια βραδιά, σε γιορτινή ατμόσφαιρα χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς της Τουρκίας και της Ελλάδας και αντήλλαξαν δώρα, μοιράζοντας σε όλους, παιδιά και εκπαιδευτές, αναμνηστικά ενθύμια και οπτικοακουστικό υλικό προβολής της Ελλάδας και της παρουσίασης των παιδιών, με βίντεο που δημιούργησαν οι μαθητές μόνοι τους και θέμα «Ελλάδα, ο πολιτισμός της», όπως επίσης και μία ωραία χορογραφία με μουσική και τραγούδι.

Θερμές ευχαριστίες για την εξαιρετική διοργάνωση και φιλοξενία, άψογο συντονισμό των αποστολών και τη συμβολή του στη σύσφιξη των σχέσεων των Νέων Ελλάδας και Τουρκίας, απευθύνει η Βαλκανική Αμφικτιονία και τα συμμετέχοντα σχολεία στον

- κ. Tolga Yildirim, διευθυντή του Space Camp Turkey, καθώς και Mevlude Karadag, Διευθύνουσα Σύμβουλο του Operations Educational Development Manager, για την όλη οργάνωση και συνεργασία.

- Κοτσόβολης Νίκων, Καθηγητής Φυσικής Αγωγής, Πειραματικό Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων, Αθήνα, 2019

- Μιχαηλίδου Ματίνα, Καθηγήτρια Μουσικής, Πειραματικό Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων, Αθήνα, 2019

- Κωστόπουλος Βασίλειος, Καθηγητής Μαθηματικών, Πειραματικό Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων, Αθήνα, 2019

- Μουρατίδης Χρήστος Καθηγητής Μαθηματικών-Διευθυντής Πειραματικό Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων, Αθήνα, 2019

Φωτογραφίες μπορείτε να βρείτε στις παρακάτω διευθύνσεις:

Αποστολή Ιουλίου 2019:
https://drive.google.com/drive/folders/14nlZ-bRES1GDEcSMC_8CRztjuOKYXgax

Αποστολή Αυγούστου 2019:
https://drive.google.com/drive/folders/1--bgskbJ3daUWmLIhRcvT2BBeQWRC_vC

Δείτε το δελτίο τύπου της Βαλκανικής Αμφικτυονίας εδώ.

Το ΠΓ Αγ. Αναργύρων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες

Το σχολείο μας στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus +KA3 ACT (Active Citizen Project) πραγματοποίησε Εκπαιδευτική εκδρομή στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στις Βρυξέλλες και στο Λουξεμβούργο το διάστημα 29 Νοεμβρίου έως 2 Δεκεμβρίου 2018 με συνοδούς καθηγητές τους Παπατρέχα Τασούλα  ΠΕ01 (Αρχηγός), Μουρατίδης Χρήστος ΠΕ03, Σκυριανόγλου Δημήτριος ΠΕ 86

Η εκδρομή μας ξεκίνησε την Πέμπτη  29 Νοεμβρίου 2018. Το πρωί συναντηθήκαμε στο σχολείο μας όπου και ξεκινήσαμε με λεωφορείο για το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Αφού κάναμε τσεκ ιν πετάξαμε με την πτήση A3 624 στις 08:45 με την AEGEAN AIRLINES Αθήνα – Άμστερνταμ. Μετά από τρεις (3) περίπου ώρες ταξίδι, (11:25) τοπική ώρα, φτάσαμε στο Άμστερνταμ. Κατόπιν,  με λεωφορείο που μας περίμενε στο αεροδρόμιο, συνεχίσαμε το ταξίδι μας για τις Βρυξέλλες.

Στις Βρυξέλλες φτάσαμε στις 15:30 και κατευθυνθήκαμε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο οποίο είχαμε ραντεβού να το επισκεφτούμε στις 16:00. Στην είσοδο μας υποδέχτηκε ο κος Γεώργιος Στυλιανού, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την ξενάγηση και την εκπαιδευτική ενημέρωση στον Ελληνικό Τομέα του Τμήματος Επισκέψεων και Σεμιναρίων. Όλοι οι συνοδοί καθηγητές και οι μαθητές περάσαμε από έλεγχο κατά την είσοδό μας. Ο κος Στυλιανού μας οδήγησε σε αίθουσα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου όπου μας έκανε μια λεπτομερή και πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση σχετικά με την λειτουργία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, τις χώρες -  μέλη που το απαρτίζουν, τις αρμοδιότητές του.

Οι μαθητές μας έμαθαν ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είναι ένα άμεσα εκλεγμένο σώμα της ΕΕ από τις 28 χώρες που αποτελείται με νομοθετική, εποπτική και δημοσιονομική δραστηριότητα. Ότι μέλη του είναι 751 βουλευτές. Ιδρύθηκε το 1952, ως Κοινή Συνέλευση της Ευρωπαϊκής Κοινότητας Άνθρακα και Χάλυβα και το 1962 ως Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Το 1979 έγιναν οι πρώτες άμεσες εκλογές. Εκτός από τις Βρυξέλλες (Βέλγιο), υπάρχει έδρα στο Λουξεμβούργο και στο Στρασβούργο (Γαλλία). Έμαθαν ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είναι το νομοθετικό σώμα της ΕΕ που εκλέγεται άμεσα από τους πολίτες της κάθε 5 χρόνια. Έμαθαν επίσης ότι το Κοινοβούλιο έχει 3 κύριες αρμοδιότητες: Νομοθετικές: Εγκρίνει νομοθετικές πράξεις της ΕΕ, μαζί με το Συμβούλιο της ΕΕ με βάση προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αποφασίζει για διεθνείς συμφωνίες. Αποφασίζει για θέματα διεύρυνσης. Εξετάζει το πρόγραμμα εργασίας της Επιτροπής και της ζητά να υποβάλλει νομοθετικές προτάσεις. Εποπτικές: Ασκεί δημοκρατικό έλεγχο σε όλα τα όργανα της ΕΕ. Εκλέγει τον πρόεδρο της Επιτροπής και εγκρίνει την Επιτροπή ως σώμα. Έχει τη δυνατότητα να καταθέσει «πρόταση μομφής», υποχρεώνοντας την Επιτροπή σε παραίτηση. Χορηγεί απαλλαγή, δηλαδή τελική έγκριση για τον τρόπο με τον οποίο εκτελέστηκε ο προϋπολογισμός της ΕΕ. Εξετάζει αναφορές πολιτών και συγκροτεί εξεταστικές επιτροπές. Συζητά τη νομισματική πολιτική με την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Υποβάλει ερωτήσεις στην Επιτροπή και το Συμβούλιο. Εκτελεί χρέη παρατηρητή σε εκλογικές διαδικασίες. Δημοσιονομικές: Καταρτίζει τον προϋπολογισμό της ΕΕ, μαζί με το Συμβούλιο. Εγκρίνει τον μακροπρόθεσμο προϋπολογισμό της ΕΕ, δηλαδή το «Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο».

Οι μαθητές έμαθαν επίσης ότι ο αριθμός των ευρωβουλευτών για κάθε χώρα είναι ανάλογος του πληθυσμού της, αλλά ισχύει η αρχή της φθίνουσας αναλογικότητας, δηλαδή, καμία χώρα δεν μπορεί να έχει λιγότερους από 6 ή περισσότερους από 96 βουλευτές, ενώ ο συνολικός αριθμός τους δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 751 (750 συν τον πρόεδρο). Οι βουλευτές συγκροτούν ομάδες με βάση την πολιτική τους τοποθέτηση και όχι την εθνικότητά τους. Ο πρόεδρος εκπροσωπεί το Κοινοβούλιο στα άλλα όργανα της ΕΕ και στον έξω κόσμο και έχει τον τελευταίο λόγο στην έγκριση του προϋπολογισμού της ΕΕ.

Έμαθαν πώς λειτουργεί το Κοινοβούλιο και ότι οι εργασίες του διεξάγονται σε δύο στάδια: Επιτροπές για την προετοιμασία της νομοθεσίας. Το Κοινοβούλιο αριθμεί 20 επιτροπές και δύο υποεπιτροπές, κάθε μια από τις οποίες ασχολείται με συγκεκριμένο τομέα πολιτικής. Οι επιτροπές εξετάζουν νομοθετικές προτάσεις, ενώ οι βουλευτές και οι πολιτικές ομάδες μπορούν να προτείνουν τροποποιήσεις ή να απορρίψουν το νομοσχέδιο. Τα θέματα αυτά συζητούνται επίσης στο πλαίσιο των πολιτικών ομάδων. Σύνοδοι ολομέλειας – για την έγκριση της νομοθεσίας. Πρόκειται για συνεδρίαση του συνόλου των βουλευτών με σκοπό την τελική ψηφοφορία για το προταθέν νομοσχέδιο και τις προταθείσες τροποποιήσεις. Συνήθως η σύνοδος ολομέλειας πραγματοποιείται στο Στρασβούργο για τέσσερις ημέρες κάθε μήνα, αλλά μερικές φορές πραγματοποιούνται συμπληρωματικές σύνοδοι στις Βρυξέλλες.

Η ενημέρωση από τον Κο Στυλιανού ήταν πλήρης και εμπεριστατωμένη. Οι μαθητές ήταν ενθουσιασμένοι από όλα όσα έμαθαν. Μετά την ενημέρωση ξεναγηθήκαμε στον χώρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Η εμπειρία ήταν μοναδική όταν επισκεφτήκαμε την αίθουσα των συνεδριάσεων. Οι μαθητές και οι συνοδοί καθηγητές είδαμε από κοντά τον χώρο των συνεδριάσεων, τα θεωρεία, τον χώρο των δημοσιογράφων και των μεταφραστών. Βγάλαμε αναμνηστικές φωτογραφίες, πήραμε ενημερωτικά φυλλάδια σχετικά με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Νιώσαμε μεγάλη υπερηφάνεια, χαρά και ενθουσιασμό βλέποντας την σημαία μας ανάμεσα στις σημαίες των υπόλοιπων κρατών μελών της ΕΕ.

Μετά από αυτή την εκπαιδευτική επίσκεψη οι μαθητές βγήκαν πλούσιοι σε γνώσεις, εικόνες, εμπειρίες από μια τόσο σημαντική επίσκεψη.  Δεν σταματούσαν να μιλούν για όλα όσα είδαν και άκουσαν.

Η πρώτη ημέρα τελείωσε με μια μικρή βόλτα στην πλατεία Grand Place – Grote Markt η οποία είναι περιτριγυρισμένη από μια σειρά από όμορφα παλιά κτήρια (το πιο επιβλητικό κτήριο είναι το δημαρχείο με τον γοτθικό πύργο των 97 μέτρων). Η  κεντρική πλατεία των Βρυξελλών λόγω της έναρξης της χριστουγεννιάτικης περιόδου,  το βράδυ ήταν  φωτισμένη καταπληκτικά κάτι που την έκανε να είναι ακόμη πιο μαγευτική.

Μετά από μια γεμάτη γνώσεις, εικόνες και εμπειρίες ημέρα απαραίτητη η ξεκούραση στο ξενοδοχείο μας γιατί την 2η ημέρα: Παρασκευή 30/11 μετά το πρωινό στο ξενοδοχείο ξεκινήσαμε για ολοήμερη εκδρομή. Αναχωρούμε  για το Βατερλώ, όπου τον Ιούνιο του 1815 ο Ναπολέων έχασε την μάχη από τις ενωμένες δυνάμεις των Άγγλων, Φλαμανδών και Πρώσων, οι οποίοι έφθασαν την τελευταία στιγμή, ανατρέποντας την έκβαση του πολέμου, που μέχρι εκείνη τη στιγμή έκλεινε υπέρ των Γάλλων. Φθάνοντας, επισκεφθήκαμε το μουσείο όπου ξεναγηθήκαμε από την συνοδό του τουριστικού γραφείου. Ανεβήκαμε τον ύψους 40 μέτρων Τύμβο στον χώρο όπου μπορείς να δεις όλη την έκταση της μάχης. Επίσης επισκεφτήκαμε και το "Πανόραμα", ένα κτίριο σε στυλ Ροτόντας, όπου εκτίθεται ένας μοναδικός κυκλικός πίνακας του ζωγράφου Domulin, με την αναπαράσταση της μάχης.  Αναχώρηση για το Λουξεμβούργο που θεωρείται από τα σπουδαιότερα κέντρα της Διεθνούς οικονομικής ζωής. Στην πόλη του Λουξεμβούργου  περιδιαβήκαμε στους κεντρικούς δρόμους και τις χριστουγεννιάτικες πλατείες. Επισκεφτήκαμε  τον επιβλητικό Ναό της Παναγίας, το κυβερνητικό κτίριο με το κάστρο, τις κατακόμβες και το φημισμένο για τη θέα του μπαλκόνι της Ευρώπης. Επιστροφή στις Βρυξέλλες.  Επιστροφή στο ξενοδοχείο για ξεκούραση. Διανυκτέρευση.

Την 3η ημέρα:01/12 πρωινή αναχώρηση για τις πόλεις Γάνδη και Μπρυζ. Πρώτη μας στάση  στην μεσαιωνική πόλη Μπρυζ, μία από τις ομορφότερες της κεντρικής Ευρώπης. Περιήγηση στην πόλη, κατά τη διάρκεια της οποίας είδαμε τα κυριότερα αξιοθέατά της, όπως το πάρκο με τη Λίμνη της Αγάπης, το νοσοκομείο του Αγίου Ιωάννη που είναι το παλαιότερο στην Ευρώπη, τον ναό της Παναγίας, το μέγαρο των αρχόντων, την γέφυρα του Αγίου Βονιφάτιου, τους κήπους του Arends, το κολέγιο της Ευρώπης, το πρώτο Χρηματιστήριο του κόσμου και το ιστορικό κέντρο, ένα μοναδικό στολίδι της πόλης. Μια καταπληκτική μεσαιωνική πόλη, με άπειρα κανάλια και καταπληκτικά κτίρια.  Αμέσως μετά συνεχίσαμε για τη Γάνδη, όπου είδαμε το ∆ιοικητήριο, επισκεφθήκαμε τον καθεδρικό ναό του Saint Bavo, με έργα του Ρούμπενς, του Ιερώνυμου Μπος και το υπέροχο τρίπτυχο, που αποδίδεται στους αδερφούς Βαν Άικ. Είδαμε  επίσης το κάστρο των ιπποτών και γνωρίσαμε την πόλη, που υπήρξε κατά τον μεσαίωνα ένα σπουδαίο εμπορικό λιμάνι της Ευρώπης. Μετά από μια γεμάτη ημέρα, επιστροφή στο ξενοδοχείο μας στις Βρυξέλλες.

Την 4η ημέρα: 02/12 μετά το πρωινό στο αναχωρούμε από το ξενοδοχείο για επισκέψεις σε αξιοθέατα των Βρυξελλών όπως το Atomium, κατασκευασμένο για την Παγκόσμια Έκθεση των Βρυξελλών (Expo '58). Το  ύψους 103 μέτρων μνημείο Ατόμιουμ (Atomium) αναπαριστά την κυψελίδα  ενός κρυστάλλου σιδήρου μεγεθυμένη κατά 165 δισεκατομμύρια φορές, με κάθετο σώμα διαγώνια, σωλήνες κατά μήκος των 12 άκρων του κύβου και από τις 8 κορυφές προς το κέντρο. Εννέα σφαίρες από ατσάλι διαμέτρου 18 μέτρων συνδέονται μέσω σωλήνων που περιέχουν κυλιόμενες σκάλες μέχρι 35 μέτρων, μεταξύ των μεγαλύτερων στην Ευρώπη. Παράθυρα στην κορυφαία σφαίρα παρέχουν μια πανοραμική άποψη των Βρυξελλών. Άλλες σφαίρες έχουν εκθέσεις της δεκαετίας του 1950.  Την Πλατεία Πετί Σεμπλόν, το Δημαρχείο, την Grand Place, Μεγάλη Πλατεία, την Αψίδα Θριάμβου, το Μανεκέν Πις. Αυτό το αγαλματίδιο, ύψους 30 εκατοστών, παριστάνει ένα αγοράκι που κατουράει σε μία λιμνούλα. Αυτό το αυθεντικό μπρούντζινο άγαλμα του Ζερόμ Ντικενουά του πρεσβύτερου τοποθετήθηκε το 1619, σχολιάζοντας με χιούμορ την έλλειψη πόσιμου νερού στην περιοχή. Τον Καθεδρικό Ναό Αγίου Μιχαήλ και Αγίας Γουδούλης. Ο καθεδρικός του Αγίου Μιχαήλ και της Αγίας Γουδούλης είναι η μητρόπολη του Βελγίου. Αποτελεί το ωραιότερο σωζόμενο δείγμα γοτθικής αρχιτεκτονικής της Βραβάντης. Οι εργασίες ανέγερσης του γοτθικού καθεδρικού ναού ξεκίνησαν το 1226 επί Ερρίκου του Α΄, Δούκα της Βραβάντης, και συνεχίστηκαν για περισσότερο από 300 χρόνια. Τελικά, το κτίσμα ολοκληρώθηκε με την κατασκευή των δύο πρόσθιων πύργων, στις αρχές του 16ου αιώνα. Το εσωτερικό του είναι εντελώς απογυμνωμένο. Αυτό οφείλεται στις λεηλασίες των προτεσταντών εικονοκλαστών το 1597-80 και των Γάλλων επαναστατών το 1783. Ύστερα από σειρά εκτεταμένων εργασιών ανακαίνισης, παραδόθηκε στο κοινό λαμπρότερο και εντυπωσιακότερο. Καταπληκτικά τα βιτρώ παράθυρα και ιδιαίτερα το παράθυρο της Δευτέρας Παρουσίας και ο μπαρόκ άμβωνας. Οι Βρυξέλλες είναι η πατρίδα του Τεν – Τεν , των Στρουμφ, της βάφλας και της σοκολάτας. Στα καταστήματα πέριξ της πλατείας μαθητές και καθηγητές αγοράσαμε σοκολάτες, αναμνηστικά, φάγαμε βάφλες και τις καταπληκτικές πατάτες τους.

Οι  καιρικές συνθήκες ήταν καλές για την εποχή, γεγονός που συνέβαλε στην επιτυχία της εκδρομής. Το πρόγραμμα τηρήθηκε χωρίς καμία παρέκκλιση. Το τουριστικό γραφείο ανταποκρίθηκε πλήρως στις υποχρεώσεις τους και μετέφερε τους μαθητές με ασφάλεια. Οι υποδομές των χώρων επίσκεψης και  διαμονής κάλυπταν απολύτως τις απαιτήσεις των εκδρομέων.

Δείτε την Έκθεση Αξιολόγησης της επίσκεψης στις Βρυξέλλες εδώ.…

Διαβάστε περισσότερα: