Δηλώσεις προτιμήσεων ομίλων σχολικού έτους 2024-2025

Οι μαθητές/τριες του ΠΓ Αγ. Αναργύρων αλλά και όσοι άλλοι μαθητές/τριες από σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιθυμούν καλούνται να δηλώσουν τις προτιμήσεις τους για τους ομίλους που θα λειτουργήσουν κατά το σχολικό έτος 2024-2025 μέχρι και την Πέμπτη 26/9/2024 συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική φόρμα η οποία είναι διαθέσιμη εδώ.

 

 

1. Όμιλος Ρητορικής και Δημιουργικής Γραφής

Υπεύθυνος: Α. Δήμος, Ημέρα Τρίτη, Τάξεις: Α', Β', Γ'

 

Στόχος του Ομίλου Ρητορικής και Δημιουργικής Γραφής είναι η καλλιέργεια των επικοινωνιακών δεξιοτήτων και της δημιουργικής σκέψης των μαθητών. Στις εβδομαδιαίες συναντήσεις οι συμμετέχοντες θα ασκούνται συστηματικά στα ρητορικά αγωνίσματα (αυθόρμητος λόγος, ομαδική συζήτηση, αγώνες αντιλογίας, εκφραστική ανάγνωση), εξασφαλίζοντας συνεχή βελτίωση στην τέχνη του καλού ομιλητή και του ακροατή. Οι μαθητές, ακόμη, θα εμπλακούν σε δραστηριότητες παραγωγής λογοτεχνικού λόγου. Στο τέλος της χρονιάς τα μέλη του Ομίλου θα λάβουν μέρος σε αγώνες Ρητορικής και διαγωνισμούς Λογοτεχνίας.

 


2. Όμιλος Φιλαναγνωσίας

Υπεύθυνη: Δ. Ζουριδάκη, Ημέρα Τρίτη, Τάξεις: Α’, Β’, Γ’

 

Ο όμιλος Φιλαναγνωσίας απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες και των τριών τάξεων του Γυμνασίου και στοχεύει στην εξοικείωση των μαθητών και μαθητριών με το λογοτεχνικό βιβλίο καθώς και στην εδραίωση μιας σταθερής, θετικής σχέσης με αυτό. Μέσω της ανάγνωσης των λογοτεχνικών βιβλίων αλλά και των κατάλληλων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων καλλιεργείται η κριτική και δημιουργική σκέψη των μαθητών και μαθητριών, προωθείται η δεξιότητα έκφρασης ιδεών, απόψεων και συναισθημάτων, καλλιεργείται η φαντασία, η ενεργητική αναζήτηση της γνώσης, η αγάπη για το βιβλίο και την ανάγνωση. Στο πλαίσιο του ομίλου Φιλαναγνωσίας πραγματοποιούνται επίσης εκπαιδευτικές επισκέψεις σε βιβλιοθήκες, επισκέψεις σε θεατρικές παραστάσεις, που είναι βασισμένες σε βιβλία, συναντήσεις και συζητήσεις με συγγραφείς κ.ά.

 

3. Όμιλος "Τα Οικονομικά της καθημερινότητας"

Υπεύθυνος: Γ. Ξυράφας, Ημέρα Πέμπτη, Τάξεις: Α', Β', Γ'

Μέσα από τον όμιλο “Τα Οικονομικά της καθημερινότητας” οι μαθητές/τριες θα μάθουν να κατανοούν λέξεις και έννοιες που προέρχονται από τον χώρο των Οικονομικών, ακούν πολύ συχνά και επηρεάζουν τις ζωές και τις αποφάσεις τους. Επιπρόσθετα, χτίζοντας πάνω στη γνώση αυτή, θα μπορούν να αντιλαμβάνονται τη σημασία απλών οικονομικών προβλημάτων που παρουσιάζονται συνεχώς μπροστά τους και θα μάθουν πώς να τα λύνουν αποτελεσματικά. Τέλος, μέσα από τη μελέτη «παράδοξων» οικονομικών φαινομένων θα ανακαλύψουν περισσότερα πράγματα για τον κόσμο μας. Για τους μαθητές της Γ’ Γυμνασίου θα υπάρξει η δυνατότητα προετοιμασίας και συμμετοχής σε πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό γνώσεων για το χρήμα (εφόσον αυτός-όπως αναμένεται-διεξαχθεί και φέτος).


4. Επικοινωνώντας με Όλους: Ταξίδι στη Νοηματική Γλώσσα

Υπεύθυνος: Α. Παπαστεφανόπουλος, Ημέρα Τρίτη, Τάξεις: Α', Β', Γ'

 

Ο όμιλος “Επικοινωνώντας με Όλους: Ταξίδι στη Νοηματική Γλώσσα” έχει ως σκοπό να εξοικειωθούν οι μαθητές με τα βασικά της ελληνικής νοηματικής γλώσσας (ΕΝΓ), ξεκινώντας από το αλφάβητο, τους αριθμούς και τα βασικά νοήματα, προωθώντας την έννοια της συμπερίληψης και της ισότιμης επικοινωνίας. Οι μαθητές θα γνωρίσουν την ιστορία και την εξέλιξη της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ) και θα κατανοήσουν τη σημασία της ως μέσο επικοινωνίας της κοινότητας των κωφών και βαρήκοων, συμβάλλοντας στην ενσωμάτωση όλων των ατόμων στην κοινωνία. Οι μαθητές/τριες θα γνωρίσουν την ιστορία και την εξέλιξη της ΕΝΓ, θα γνωρίζουν την κοινότητα των κωφών, θα μάθουν τα βασικά νοήματα και θα αναπτύξουν διαλόγους ενώ, στο τέλος, θα παρουσιάσουν έναν δικό τους διάλογο στην ΕΝΓ.

 

 

5. Όμιλος Model United Nations (MUN)

Υπεύθυνη: Μ. Πέτρου, Ημέρα Τρίτη, Τάξεις: Α’, Β’, Γ’

 

Στο όμιλο Model United Nations θα μάθουμε να ξεχωρίζουμε τις έγκυρες πηγές πληροφόρησης, θα διαβάσουμε άρθρα επικαιρότητας, θα προβληματιστούμε για όσα συμβαίνουν στον κόσμο γύρω μας, θα συντάξουμε ένα διπλωματικό έγγραφο στ' Αγγλικά και θα προσποιηθούμε ότι είμαστε εκπρόσωποι μίας χώρας.. Σημειώνεται ότι θα δοθεί προτεραιότητα σε περυσινούς μαθητές του ομίλου, οι κενές θέσεις θα καλυφθούν με κλήρωση και όσοι μαθητές προτίθενται να συμμετάσχουν, θα πρέπει να μπορούν να συμμετέχουν σε 4ημερο συνέδριο στο εξωτερικό".

 


6. Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί: Τρόπος προσωπικής έκφρασης και γνωριμίας με τη λαϊκή παράδοση

Υπεύθυνος: Δ. Σκυριανόγλου, Ημέρα: Δευτέρα, Τάξεις: Α', Β', Γ'

 

Στόχοι του ομίλου είναι η εκμάθηση ελληνικών παραδοσιακών χορών, η γνωριμία με τη λαϊκή παράδοση (ήθη, έθιμα), η γνωριμία με τα παραδοσιακά μουσικά όργανα και παρουσίαση του παραδοσιακού χορού ως μέσο έκφρασης συναισθημάτων. Βασικός στόχος είναι οι μαθητές να δουν στο χορό ένα μέσο προσωπικής έκφρασης συναισθημάτων και όχι απλά ως μια συντονισμένη εκτέλεση κινήσεων. Να χορεύουν πρωτίστως για τον εαυτό τους και μετά για τους υπόλοιπους. Ο όμιλος απευθύνεται τόσο σε μαθητές/τριες που ήδη γνωρίζουν παραδοσιακούς χορούς όσο και σε μαθητές/τριες χωρίς καμία πρότερη εμπειρία. Οι μαθητές/τριες του ομίλου θα συμμετάσχουν σε χορευτικές εκδηλώσεις του σχολείου ενώ είναι πιθανή η συμμετοχή σε φεστιβάλ ή εκδηλώσεις παραδοσιακών χορών στην Ελλάδα ή το εξωτερικό.

 

 
7. Όμιλος Αστρονομίας

Υπεύθυνος: Γ. Χρήστου, Ημέρα Τρίτη, Τάξεις: Α’, Β’, Γ’

 

Στον Όμιλο Αστρονομίας, οι μαθητές/τριες θα εξερευνήσουν αρχικά το ηλιακό μας σύστημα. Θα γνωρίσουν καλύτερα τον Ήλιο, το αστέρι που δίνει φως και ζωή στη Γη, και θα ανακαλύψουν τους πλανήτες που τον περιβάλλουν. Θα μάθουν για τους γίγαντες αερίων, όπως ο Δίας και ο Κρόνος, και τους μικρότερους, βραχώδεις πλανήτες, όπως η Γη και ο Άρης. Θα εξετάσουν τους δορυφόρους τους, και θα ασχοληθούν με τα μυστηριώδη σώματα του ηλιακού συστήματος, όπως οι κομήτες και οι αστεροειδείς. Πέρα από το ηλιακό μας σύστημα, θα εξερευνήσουν τα μεγάλα μυστήρια του σύμπαντος – τη δημιουργία και την καταστροφή άστρων, τις μαύρες τρύπες, τους γαλαξίες και τις εκρήξεις υπερκαινοφανών. Θα μιλήσουν για τη δημιουργία και την καταστροφή του ίδιου του σύμπαντος, πώς ξεκίνησε με τη Μεγάλη Έκρηξη (Big Bang) και πώς ενδέχεται να εξελιχθεί στο μακρινό μέλλον. 

 

 

Σημειώνεται ότι, πέρα από τους μαθητές του σχολείου, στους ομίλους αριστείας μπορούν να συμμετάσχουν και μαθητές από άλλα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι όμιλοι λειτουργούν τις ημέρες που αναφέρονται αμέσως μετά τη λήξη του κανονικού ωρολογίου προγράμματος.