Συμμετοχή του Ομίλου Ανταλλαγής Μαθητών-Γαλλία στον Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου
Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης INSAFE (https://www.betterinternetforkids.eu) με στόχο την προώθηση της ασφαλέστερης και πιο υπεύθυνης χρήσης των online τεχνολογιών και των κινητών τηλεφώνων, ιδίως μεταξύ των παιδιών και των νέων σε όλο τον κόσμο. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου θα εορταστεί φέτος στις 11/02/2020 σε πάνω από 160 χώρες στον κόσμο.
Με αφορμή το σύνθημα της ημέρας το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνει έναν πανελλήνιο σχολικό διαγωνισμό με στόχο τα ίδια τα παιδιά να αποτυπώσουν τις ιδέες τους για το πώς αντιλαμβάνονται τo ποιοτικό – θετικό διαδίκτυο και γενικότερα πως αντιλαμβάνονται την ασφάλεια στον ψηφιακό κόσμο.
Πιο συγκεκριμένα ο διαγωνισμός αφορά στο πως το διαδίκτυο μπορεί να έχει θετική επίδραση στην ζωή μας, πως επηρεάζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την προσωπικότητα των νέων και πως τα πρότυπα που προωθούνται επηρεάζουν την ψυχοσύνθεση των νέων.
Οι μαθητές του Ομίλου ανταλλαγής-Γαλλία, με τη στήρηξη της καθηγήτριάς τους Παναγιωτοπούλου Μαρίας, κλήθηκαν να δημιουργήσουν υλικό, είτε ομαδικά είτε ατομικά, με το εξής θέμα: “Θετικό/ ποιοτικό περιεχόμενο στο Διαδίκτυο” ή “Επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην εικόνα του εαυτού μας“.
Οι μαθητές που συμμετείχαν:
- ΒΑΛΒΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
- ΔΡΟΓΓΙΤΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
- ΖΑΒΕΡΔΑ ΕΛΕΝΗ
- ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
- ΜΠΕΣΙΟΣ ΙΑΣΩΝΑΣ
- ΝΙΚΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
- ΦΟΥΚΑ ΧΡΥΣΗ
Τα έργα που υλοποιήθηκαν για το διαγωνισμό περιλαμβάνονται στο https://youtu.be/tf7mluk9CMY
Δηλώσεις προτιμήσεων ομίλων σχολικού έτους 2019-2020
Οι μαθητές του ΠΓ Αγ. Αναργύρων αλλά και όσοι άλλοι μαθητές από σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιθυμούν καλούνται μέχρι και την Παρασκευή 4/10/2019 να δηλώσουν τις προτιμήσεις τους για τους ομίλους που θα λειτουργήσουν κατά το σχολικό έτος 2019-2020 συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική φόρμα η οποία είναι διαθέσιμη εδώ.
Οι όμιλοι που θα λειτουργήσουν για το σχολικό έτος 2019-2020 είναι οι εξής:
1. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης: Φάρος Πολιτισμού και Ορθοδοξίας
Υπεύθυνη: Τ. Παπατρέχα, Ημέρα: Τρίτη, Τάξεις: Α, Β, Γ
Ο όμιλος θα ασχοληθεί με τη σημαντικότατη συμβολή του Οικουμενικού Πατριαρχείου στη διατήρηση και την προστασία της Ορθόδοξης πίστης σε δύσκολες εποχές απέναντι σε εσωτερικούς και εξωτερικούς κινδύνους αλλά και τον σημαντικότατο ρόλο του στον πολιτισμό, τις τέχνες και τα γράμματα.
2. Ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος σε Ελλάδα και Ευρώπη
Υπεύθυνη: Ε. Παπαδοπούλου, Ημέρα: Δευτέρα, Τάξεις: Α, Β, Γ
Προσέγγιση των αιτιών των γεγονότων και των συνεπειών του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου μέσα από την τέχνη, τη λογοτεχνία, την ψυχολογία και την τεχνολογία με σκοπό την κατανόηση και την ερμηνεία της περιόδου του Μεσοπολέμου και του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Επιπλέον στόχος είναι η προσέγγιση των τεχνικών ιστορικής έρευνας και η ενδυνάμωση της δημοκρατικής συνείδησης των μαθητών.
3. Αστρονομία
Υπεύθυνος: Γ. Χρήστου, Ημέρα: Tετάρτη, Τάξεις: Α, Β, Γ
Στον όμιλο θα μελετηθεί το ηλιακό μας σύστημα και φαινόμενα σχετιζόμενα με την ηλιακή δραστηριότητα. Θα παρουσιαστούν επίσης διάφορα μυστήρια του σύμπαντος. Στόχος οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με φαινόμενα που σχετίζονται με την ηλιακή δραστηριότητα και να ανακαλύψουν την επίδραση στο γήινο κλίμα. Επίσης να συζητήσουν και να ερευνήσουν διάφορα μυστήρια που σχετίζονται με το Σύμπαν.
4. Ανεβαίνοντας τον Πύργο του Άιφελ
Υπεύθυνη: Μ. Δαμάσκου, Ημέρα: Τρίτη, Τάξεις: Α, Β, Γ
Στον όμιλο θα γίνει προετοιμασία για το πτυχίο Α1-Α2 του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας στα Γαλλικά. Στόχος στο επίπεδο Α1 είναι οι μαθητές να παράγουν προτάσεις με απλή δομή, να χαιρετούν, να συστήνονται να κάνουν διάλογο και να αποδίδουν στα ελληνικά ένα μήνυμα ενώ στο Α2 να παράγουν απλά δομημένα κείμενα, να επικοινωνούν ανταλλάσοντας πληροφορίες και να διατυπώνουν γραπτά ή προφορικά μια πληροφορία στα Γαλλικά με ερέθισμα τα ελληνικά.
5. Από το χαρτί στο σανίδι! (‘Paper on stage!’)
Υπεύθυνη: Χ. Κάλφογλου, Ημέρα: Τετάρτη, Τάξεις: Α, Β, Γ
Στόχος του ομίλου είναι η επεξεργασία της δυναμικής και της φύσης κειμένων, μυθοπλασίας ή μη, με στόχο τη μεταγραφή τους σε θεατρική μορφή. Σκοπός είναι η καλλιέργεια της δημιουργικότητας των μαθητών, η ενεργοποίηση πολλαπλών τύπων νοημοσύνης, η καλλιέργεια της ικανότητας των μαθητών να μετασχηματίζουν γραπτά κείμενα σε τέχνη και δραματοποίηση και η προώθηση της δίγλωσσης ικανότητα των μαθητών (Ελληνικά-Αγγλικά).
6. Προετοιμασία για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας στη Γερμανική Γλώσσα επιπέδου Α1 ή Α2
Υπεύθυνη: Α. Μακρή, Ημέρα: Παρασκευή, Τάξεις: Γ
Στόχος του ομίλου είναι η Προετοιμασία για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας στη Γερμανική Γλώσσα επιπέδου Α1 ή Α2.
7. Ευρωπαϊκά Προγράμματα e-Twinning-Erasmus
Υπεύθυνοι: Β. Κωστόπουλος, Μ. Παναγιωτοπούλου, Ημέρες: Δευτέρα ή Τετάρτη, Τάξεις: Α, Β, Γ
Δραστηριότητες στο πλαίσιο προγραμμάτων Erasmus και e-Twinning που υλοποιεί το ΠΓ Αγ. Αναργύρων τη σχολική χρονιά 2019-2020.
8. Πάμε… Όπερα;
Υπεύθυνη: Μ. Μιχαηλίδου, Ημέρα: Τετάρτη ή Πέμπτη, Τάξεις: Α, Β, Γ
Στον όμιλο θα μελετηθεί η παιδική παραμυθόπερα «Το μαγικό βιολί». Στόχος είναι οι μαθητές να μάθουν να εκφέρουν με ακρίβεια κι εκφραστικότητα τη μελωδία και το ρυθμό της μουσικής. Να ανταποκρίνονται σε μια μουσική ακρόαση λόγιας δυτικής μουσικής, να εκφράζουν απόψεις και συναισθήματα για μουσικά έργα, να συνδυάσουν τη μουσική με το λόγο, την κίνηση, το θεατρικό παιχνίδι και να προσεγγίσουν βιωματικά την όπερα. Θα γίνει σύμπραξη με το 2ο ΠΓ Αθηνών και παρουσίαση στο Ολύμπια Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας».
9. Καλλιτέχνες εν δράσει
Υπεύθυνη: Ε. Δίπλα, Ημέρα: Τρίτη ή/και Τετάρτη, Τάξεις: Α, Β, Γ
Σκοπός του ομίλου είναι οι μαθητές να κατανοήσουν τα βασικά χρώματα και τον τρόπο που αυτά χρησιμοποιούνται καθώς και πιθανές συνθέσεις.
10. Σινεμά το Ελληνικόν: Εικόνες μιας χώρας που αλλάζει συνεχώς
Υπεύθυνος: Δ. Σκυριανόγλου, Ημέρα: Δευτέρα, Τάξεις: Α, Β, Γ
Γνωριμία με τον Ελληνικό Κινηματογράφο μέσα από την προβολή και την ανάλυση γνωστών και αγαπημένων ταινιών. Στόχος είναι οι μαθητές να μην είναι απλοί θεατές των κινηματογραφικών εικόνων αλλά να εμπλακούν ενεργητικά και δημιουργικά στην κατανόηση και την ανάλυση ενός κινηματογραφικού έργου, να εξοικειωθούν με τις κινηματογραφικές τεχνικές, να ασκηθούν στους τρόπους ανάγνωσης μια ταινίας, να καλλιεργήσουν την κριτική τους σκέψη, να αντιληφθούν, μέσα από τις ταινίες, τις αλλαγές σε ποικίλους τομείς της ελληνικής κοινωνίας και να ασκηθούν στη συλλογική θέαση.
11. Πρόγραμμα ανταλλαγής μαθητών με Γαλλία/Γερμανία e-Twinning
Υπεύθυνη: Μ. Παναγιωτοπούλου, Ημέρα Τετάρτη και Παρασκευή, Τάξεις Α, Β, Γ
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που έχει γίνει παράδοση στο σχολείο μας και λειτουργεί εδώ και 23 χρόνια. Οι μαθητές του σχολείου μας προκειμένου να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα αναλαμβάνουν να φιλοξενήσουν και να καλύψουν τα έξοδα διαμονής των Γάλλων/Γερμανών μαθητών. Αντίστοιχα Γάλλοι/Γερμανοί μαθητές αναλαμβάνουν να καλύψουν τα έξοδα διαμονής των Ελλήνων μαθητών στη Γαλλία/Γερμανία. Επιπλέον πραγματοποιούνται δράσεις στο πλαίσιο του προγράμματος e-Twinning, σε συνεργασία με τους μαθητές των δύο χωρών.