επι-ΜΟΡΦΩΝΟΜΑΙ, 2022-2023 στο ΠΓ Αγ. Αναργύρων
επι-ΜΟΡΦΩΝΟΜΑΙ: δειγματικές διδασκαλίες μεταξύ ομοτίμων
Στο πλαίσιο της δράσης «επι-ΜΟΡΦΩΝΟΜΑΙ: δειγματικές διδασκαλίες μεταξύ ομοτίμων» (Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου) οργανώθηκε από το Πρότυπο Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων η λειτουργία ηλεκτρονικού χώρου ανάρτησης διδακτικών σεναρίων και εκπαιδευτικού υλικού στην ιστοσελίδα του σχολείου που θα είναι διαθέσιμα για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Στόχοι της πρωτοβουλίας είναι η παρουσίαση και καταγραφή γνώσεων, εμπειριών και καλών πρακτικών μεταξύ των εκπαιδευτικών σε θέματα διδακτικής και παιδαγωγικής, η καλλιέργεια κλίματος συνεργασίας μεταξύ διδασκόντων και η διάχυση καλών πρακτικών διδασκαλίας στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Τα διδακτικά σενάρια είναι διαθέσιμα εδώ.
Δειγματικές Διδασκαλίες
Δειγματικές Διδασκαλίες για το Σχολικό Έτος 2013-2014
Για το σχολικό 2013-2014 οι δειγματικές δισασκαλίες στο σχολείο μας συνεχίζονται σε συνεργασία τόσο με το Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας όσο και με Τμήμα Γαλλικής Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ).
Στο πλαίσιο της συνεργασίας του σχολείου με το ΕΚΠΑ προσφέρθηκαν δύο δειγματικές διδασκαλίες σε προπτυχιακούς φοιτητές της Φιλοσοφικής Σχολής. Αυτές πραγματοποιήθηκαν στις 13 Μαρτίου 2014 (Ιστορία β΄ γυμνασίου) και στις 19 Μαρτίου (Αρχαία ελληνική γλώσσα β΄ γυμνασίου).
Στις 13 Μαρτίου 2014 ο κ. Χιονίδης δίδαξε στο τμήμα Β2 την ενότητα "Ο Καρλομάγνος και η εποχή του" μπροστά σε 25 φοιτητές της Φιλοσοφικής Σχολής. Στην παρουσίαση της ενότητας αξιοποιήθηκε η ομαδοσυνεργατική προσέγγιση και στους μαθητές δόθηκαν πηγές από διαφορετικά είδη (γραπτές πηγές, εικόνες, χάρτες). Κάθε ομάδα επεξεργάστηκε συγκεκριμένα ερωτήματα τα οποία απάντησε μέσα από τις πηγές που της δόθηκαν και στη συνέχεια παρουσίασε τα πορίσματά της στην ολομέλεια. Τα σχόλια των φοιτητών ήταν ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά.
Στις 19 Μαρτίου 2014 ο κ. Χιονίδης μαζί με τον κ. Τσερπέ δίδαξαν την επιρρηματική μετοχή στα αρχαία και τα νέα ελληνικά στο Β2 τμήμα του σχολείου. Η συνδιδασκαλία διάρκεσε δύο διδακτικές ώρες και ολοκληρώθηκε με την παραγωγή λόγου από τους μαθητές. Το εγχείρημα σχολιάστηκε θετικά από τους φοιτητές που το παρακολούθησαν.
Το υλικό από τις δειγματικές ? η περιγραφή της πορείας διδασκαλίας και τα φύλλα εργασίας βρίσκεται εδώ.
Στις 10 Απριλίου 2014 η Σχολική Σύμβουλος Μαθηματικών κ. Ελένη Λυμπεροπούλου δίδαξε Μαθηματικά στο τμήμα Α2 του σχολείου. Την διδασκαλία παρακολούθησαν η Δ/ντρια του ΠΠΓ Αγ. Αναργύρων κ. Βάια Μπιτσιτέ και οι καθηγητές μαθηματικών του σχολείου κ.κ. Βασίλης Κωστόπουλος και Χρήστος Μουρατίδης.
Δειγματικές Διδασκαλίες
Στις 21 Νοεμβρίου 2011 και ημέρα Δευτέρα, πραγματοποιήθηκε δειγματική διδασκαλία Ιστορίας της Αρχαίας Ελλάδας στο τμήμα Α2 με την καθηγήτρια Γαλλικής Φιλολογίας κ. Μαρία Δαμάσκου και τον Σχολικό Συμβουλο Φιλολόγων κ. Παναγιώτη Νταβαρίνο στο εργαστήριο Πληροφορικής του Σχολείου μας. Κατά τη διάρκεια της δειγματικής διδασκαλίας εφαρμόστηκε η παιδαγωγική μέθοδος της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας και με θέμα: Ο Μυκηναϊκός Πολιτισμός και η Μυκηναϊκή Θρησκεία, Εκπαιδευτικό σενάριο διδασκαλίας και μάθησης με την αξιοποίηση του διαδικτύου.
Στις 25 Νοεμβρίου 2011 και ημέρα Παρασκευή, πραγματοποιήθηκε δειγματική διδασκαλία Νέας Ελληνικής Λογοτεχνίας στο τμήμα Β2 με την καθηγήτρια Φιλολογίας κ. Δάφνη Πετροπούλου και τον Σχολικό Συμβουλο Φιλολόγων κ. Παναγιώτη Νταβαρίνο στο εργαστήριο Πληροφορικής του Σχολείου μας. Κατά τη διάρκεια της δειγματικής διδασκαλίας εφαρμόστηκε η παιδαγωγική μέθοδος της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας και με θέμα: Κ.Π. Καβάφης, Θερμοπύλες, Εκπαιδευτικό σενάριο διδασκαλίας και μάθησης με την αξιοποίηση του διαδικτύου.
Οι δύο ως ανωτέρω διδασκαλίες υποστηρίχτηκαν τεχνικά στο εργαστήριο Πληροφορικής του Σχολείου μας από τον καθηγητή Πληροφορικής κ. Θεόδωρο Αναγνωστόπουλο.
Στις 21 Μαρτίου 2012 η καθηγήτρια της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου κ. Φουντοπούλου δίδαξε Αρχαία Ελληνική Γλώσσα στο τμήμα Α1 του σχολείου μας. Την διδασκαλία παρακολούθησε ομάδα φοιτητών του αντίστοιχου Πανεπιστημιακού Τμήματος.
Συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αθηνών
Στο πλαίσιο της συνεργασίας του σχολείου ως Πρότυπου-Πειραματικού με τη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, οι φιλόλογοι πραγματοποιούν δειγματικές διδασκαλίες για τη διδακτική άσκηση των φοιτητών της σχολής. Συγκεκριμένα, στο α΄ τρίμηνο οι κες Παπανδρέου Β., Πιτρόπου Αικ., Πετροπούλου Δ. και Δαμάσκου Μ. διέθεσαν ένα δίωρο για την πραγματοποίηση της δειγματικής διδασκαλίας.Στο β΄ τρίμηνο οι κες Παπανδρέου Β., Πιτρόπου Αικ. διαθέτουν δύο δίωρα και η κα Πετροπούλου Δ. ένα δίωρο.
Παράλληλα, το σχολείο για δύο τρίμηνα έδωσε τη δυνατότητα σε δύο φοιτήτριες του προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών "Θεωρία, πράξη και αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου" να παρακολουθήσουν σε καθημερινή βάση τα φιλολογικά μαθήματα που διδάσκουν οι παραπάνω καθηγήτριες και να πραγματοποιήσουν τη δική τους διδακτική άσκηση.
Επίσης η θεολόγος κ. Λάππα Ελένη διέθεσε δύο δίωρα στο β΄ τρίμηνο για τη διδακτική άσκηση φοιτητή της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.
…