Δράση: "Ας γνωριστούμε καλύτερα" - Ενδοσχολική Επιμόρφωση με θέμα:«Σχολική επιθετικότητα και εκφοβισμός» στο ΠΓ Αγ. Αναργύρων
Ενδοσχολική Επιμόρφωση με θέμα:«Σχολική επιθετικότητα και εκφοβισμός»
Στο πλαίσιο της Δράσης «Ας γνωριστούμε καλύτερα», θα πραγματοποιηθούν στο σχολείο μας 6 ομιλίες-παρουσιάσεις στον αντίστοιχο αριθμό τμημάτων του σχολείου με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό. Τις παρουσιάσεις θα παρακολουθήσουν από κοινού μαθητές του Προτύπου, αλλά και του συστεγαζόμενου 1ου Γυμνασίου. Έχουν κληθεί και θα παραστούν η Σύμβουλος παιδαγωγικής καθοδήγησης των δύο σχολείων, κ. Θάλεια Χατζηγιάννογλου, οι Διευθυντές-υποδιευθυντές, οι Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής καθώς και όσοι εκπαιδευτικοί το επιθυμούν. Επίσης έχουν κληθεί και όσα μέλη του Συλλόγου Γονέων επιθυμούν να παρακολουθήσουν τη Δράση.
Η σχολική επιθετικότητα και ο εκφοβισμός αποτελούν σύνηθες και εξόχως απειλητικό φαινόμενο στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα, η έκταση του οποίου τείνει να λάβει, αν όχι δραματικές, τουλάχιστον ανησυχητικές διαστάσεις. Εφόσον δε το ανωτέρω, συνδυαστεί με τα προβλήματα και τις επιπτώσεις, που μακροπρόθεσμα δημιουργούνται επιδρώντας στην ψυχική υγεία των παιδιών και καθορίζοντας τη μελλοντική τους εξέλιξη, η αντιμετώπιση του προβλήματος καθίσταται επιβεβλημένη.
Το σχολείο αποτελεί δευτερογενή φορέα κοινωνικοποίησης του ατόμου, εντός του οποίου αναπτύσσεται η ηθική και το κοινωνικό αίσθημα ευθύνης των μαθητών. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο σ’ αυτή τη λειτουργία, ανταποκρινόμενοι με αίσθημα ευθύνης στις συνεχώς μεταβαλλόμενες προκλήσεις της πολυπολιτισμικής ελληνικής εκπαιδευτικής κοινότητας. Από την πλευρά τους οι μαθητές, οφείλουν να είναι ενημερωμένοι για την έκταση του φαινομένου, να αντιληφθούν τον ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο που οι ίδιοι έχουν στην εμφάνιση και αναπαραγωγή του και κυρίως των συμπεριφορών που καλούνται να υιοθετήσουν βοηθώντας έτσι, αν όχι στην εξάλειψη , στην ουσιαστική μείωσή του.
Στη σχεδιαζόμενη επιμορφωτική δράση επιχειρείται η καταγραφή και ερμηνεία μιας σειράς παραγόντων που χαρακτηρίζουν το συγκεκριμένο φαινόμενο, καθώς και των συμπεριφορών των μαθητών που προειδοποιούν για την επερχόμενη εκδήλωση βίας.
Ειδικότερα, έμφαση δίνεται σε παράγοντες πρόβλεψης του εκφοβισμού, σε εξειδικευμένα προβλήματα συμπεριφοράς, στους κινδύνους από την έκθεση των παιδιών σε περιστατικά βίας γενικότερα και στις πρωτοβουλίες που είναι δυνατόν να αναληφθούν στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας για την αντιμετώπιση του φαινομένου.
Ιδιαίτερη μνεία γίνεται σε συγκεκριμένα στερεότυπα και συμπεριφορές που λαμβάνουν χώρα στο ευρύτερο σχολικό περιβάλλον και τα οποία πολλές φορές αποπροσανατολίζουν από τις πραγματικές διαστάσεις του προβλήματος. Επίσης επισημαίνεται η συμπεριφορά των θεατών - μαρτύρων απέναντι στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, και ειδικότερα στο «πέπλο σιωπής» που καλύπτει τη συγκεκριμένη πραγματικότητα.
Τέλος, προτείνονται πολιτικές πρόληψης που θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν ή έστω να περιορίσουν το συγκεκριμένο φαινόμενο, σε μια προσπάθεια ενεργοποίησης και ταυτόχρονα ευαισθητοποίησης όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Υπεύθυνοι για τη δράση εκ μέρους του ΠΓ Αγίων Αναργύρων είναι οι εκπαιδευτικοί: Νίκων Κοτσόβολης, Δήμητρα Ζουριδάκη και Αθανάσιος Δήμος.