Δηλώσεις προτιμήσεων ομίλων σχολικού έτους 2021-2022

Οι μαθητές του ΠΓ Αγ. Αναργύρων αλλά και όσοι άλλοι μαθητές από σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιθυμούν καλούνται μέχρι και την Κυριακή 26/9/2021 να δηλώσουν τις προτιμήσεις τους για τους ομίλους που θα λειτουργήσουν κατά το σχολικό έτος 2021-2022 συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική φόρμα η οποία είναι διαθέσιμη εδώ.

Οι όμιλοι που θα λειτουργήσουν για το σχολικό έτος 2021-2022 είναι οι εξής:

 

1. Αστρονομία

Υπεύθυνος: Γ. Χρήστου, Ημέρα Τρίτη, Τάξεις: Α', Β', Γ'

Οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή με φαινόμενα που σχετίζονται με την ηλιακή δραστηριότητα και θα ανακαλύψουν την επίδρασή τους στο γήινο κλίμα. Θα ερευνήσουν και θα συζητήσουν για διάφορα μυστήρια που σχετίζονται με το Σύμπαν. Στις δραστηριότητες του ομίλου περιλαμβάνονται 1)    Παρουσίαση μέσω προσομοιώσεων από το διαδίκτυο των κινήσεων των πλανητών του ηλιακού συστήματος παρουσίαση και ανάλυση παράξενων φαινομένων του Σύμπαντος, θέματα για τη σκοτεινή ύλη και τη σκοτεινή Ενέργεια τους αστεροειδείς τους μετεωρίτες και τους κομήτες. Επίσης θα γίνει παρατήρηση και μελέτη της ηλιακής δραστηριότητας και του αριθμού των κηλίδων, με τη χρήση του διαδικτύου, παρατήρηση έναστρου ουρανού σε συνεργασία με  το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών.


2. Σχολικό Ραδιόφωνο

Υπεύθυνος: Δ. Σκυριανόγλου, Ημέρα Δευτέρα, Τάξεις: Α', Β', Γ'

Αντικείμενο του ομίλου είναι το Ραδιόφωνο (ως μέσο επικοινωνίας αλλά και αφορμή για επαφή με τη μουσική και τη δημοσιογραφία). Στόχος είναι η γνωριμία με το ραδιόφωνο ως μέσο ενημέρωσης/ψυχαγωγίας και η δημιουργία ραδιοφωνικών εκπομπών, ενώ, μέσω της δημιουργίας των εκπομπών οι μαθητές θα καλύτερα μουσικά είδη (ελληνικά ή ξένα) ή συγκεκριμένους καλλιτέχνες/γκρουπ (πάλι από την Ελλάδα ή το εξωτερικό) μέσω αφιερωμάτων, συνετέυξεων κ.α.. Επιπλέον, μέσα από τη διαδικασία δημιουργίας των εκπομπών, οι μαθητές θα πραγματοποιήσουν δημοσιογραφική έρευνα (για το περιεχόμενο των εκπομπών που θα το αποφασίσουν κυρίως οι ίδιοι) αλλα και θα αποκτησουν τεχνογνωσία πάνω σε εργαλεία για τη δημιουργία των εκπομπών (υλικό/λογισμικό για εγγραφή/μετάδοση των εκπομπών, επεξεργασία ήχου, συγγραφή κειμένων κτλ). Η πλατφόρμα μέσω της οποίας θα μεταδωθούν οι εκπομπές που θα δημιουργηθούν είναι το European School Radio.


3. Σχολικό Ηλεκτρονικό Περιοδικό

Υπεύθυνη: Ζ. Σταμπουλίλη, Ημέρα: Πέμπτη, Τάξεις: Α', Β', Γ'

Στα πλαίσια του Ομίλου Σχολικό ηλεκτρονικό περιοδικό  οι μαθητές και οι  μαθήτριες θα ασχοληθούν με  θέματα όπως: Τι είναι είδηση,  τι είναι  σχόλιο και  ποια τα κύρια χαρακτηριστικά τους; Ποιες είναι οι αρχές της δημοσιογραφίας και ποιες οι επιδράσεις του Τύπου  στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης; Συνέντευξη: Τεχνικές και κανόνες. Ρεπορτάζ: Πηγές και είδη. Δημιουργία ηλεκτρονικού περιοδικού και ανάρτηση στο διαδίκτυο. Εκπαιδευτικές επισκέψεις και συνεργασίες με ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς


4. Προγραμματισμός Smart Phone

Υπεύθυνος: Γ. Αλεξανδρής, Ημέρα , Τάξεις: Α', Β', Γ'

Ο στόχος του ομίλου Πληροφορικής είναι να έρθουν σε επαφή οι μαθητές με αλγοριθμικές και προγραμματιστικές έννοιες και να τις εφαρμόσουν  υπό μορφή σχεδίασης και σύνθεσης block, παρά καθαρού κώδικα. Απώτερος σκοπός είναι ο προγραμματισμός smartphone με λειτουργικό σύστημα android και η δημιουργία παιχνιδιών και εφαρμογών. Για τις ανάγκες του ομίλου θα χρησιμοποιήθει η πλατφόρμα του MIT APPINVENTOR II. Χρησιμοποιώντας τη συγκεκριμένη πλατφόρμα τα παιδιά: θα δημιουργήσουν εφαρμογές οι οποίες περιλαμβάνουν στοιχεία σχεδίασης, ζωγραφικής, και διάδρασης, θα  συνδεθούν με στοιχεία συσκευών όπως η κάμερα και το GPS   δημιουργώντας χρήσιμες εφαρμογές, θα δημιουργήσουν παιχνίδια σε λειτουργικό android τα οποία θα υλοποιούν συγκεκριμένους στόχους και θα έχουν συγκεκριμένους κανόνες.


5. Όμιλος Γερμανικών

Υπεύθυνη: Δ. Ζουριδάκη, Ημέρα: , Τάξεις: Α', Β'

Ο όμιλος Γερμανικών απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες της Α’ και Β' Γυμνασίου, που επιθυμούν να προετοιμαστούν και να λάβουν μέρος στις εξετάσεις του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας ώστε να αποκτήσουν τα αντίστοιχα διπλώματα επιπέδου Α1 και Α2 στα Γερμανικά, καθώς επίσης και να συμμετέχουν στα προγράμματα ανταλλαγής μαθητών με σχολείο στη Γερμανία.


6. Όμιλος Ρητορικής-Αντιλογίας

Υπεύθυνος: Α. Δήμος, Ημέρα Τρίτη, Τάξεις: Α', Β', Γ'

Στον Όμιλο Ρητορικής μπορούν να συμμετέχουν μαθητές οι οποίοι είναι ευαισθητοποιημένοι απέναντι στα κοινωνικά προβλήματα και έχουν απόψεις που επιθυμούν να υποστηρίζουν με τεκμηριωμένη και ορθά διατυπωμένη επιχειρηματολογία. Στις εβδομαδιαίες συναντήσεις του Ομίλου οι συμμετέχοντες θα ασκούνται συστηματικά στα ρητορικά αγωνίσματα (αυθόρμητος λόγος, ομαδική συζήτηση, αγώνες αντιλογίας, εκφραστική ανάγνωση), εξασφαλίζοντας συνεχή βελτίωση στην τέχνη του καλού ομιλητή και του ακροατή. Με πολλές ευχάριστες και υποστηρικτικές ασκήσεις (Θεατρικό Παιχνίδι, Συνεκτική Μέθοδος, Πλάγια Σκέψη, Ερωτήσεις Scamper κ.λπ.) θα δοθεί η ευκαιρία στους μαθητές να χτίσουν σταδιακά την αυτοπεποίθησή τους και να  αναπτύξουν την κριτική και δημιουργική σκέψη τους. Στο τέλος της χρονιάς τα μέλη του Ομίλου θα λάβουν μέρος στους επίσημους αγώνες Ρητορικής για τα Γυμνάσια.


7. Ευρωπαϊκά Προγράμματα Erasmus - eTwinning

Υπεύθυνος: Β. Κωστόπουλος, Ημέρες: Τρίτη/Πέμπτη, Τάξεις: Α', Β', Γ'

Ο όμιλος περιλαμβάνει δραστηριότητες στο πλαίσιο προγραμμάτων Erasmus (Science through Experiment in Europe 2) και eTwinning (Eratosthenes 2021) που υλοποιούμε στο σχολείο τη σχολική χρονιά 2021-2022 μέσω συνεργασίας με μαθητές και καθηγητές από άλλες χώρες που συμμετέχουν στα προγράμματα. Ο όμιλος θα λειτουργήσει σε δύο τμήματα (15 + 15 μαθητών)


8. Όμιλος STEM and Tech Makers

Υπεύθυνος: Ε. Λυτσιούλης, Ημέρα , Τάξεις: Α', Β', Γ'

Φέτος στο Πρότυπο Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων δημιουργούμε ένα STEM Tech Lab. Οι μαθητές που θα συμμετάσχουν θα ασχοληθούν με ηλεκτρονικά κυκλώματα, προγραμματισμό μικροελεγκτών, κατασκευές και εκπαιδευτική ρομποτική. Θα μάθουμε να σχεδιάζουμε τρισδιάστατα αντικείμενα και θα τα κατασκευάσουμε σε 3d printer. Μέσα από τις δραστηριότητες του ομίλου θα προσεγγίσουμε τις θετικές επιστήμες μέσα από ένα διαφορετικό και ίσως πιο δημιουργικό δρόμο. Επιπλέον, τα κορίτσια του ομίλου θα συμμετάσχουν και στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο Robogirls στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας. Τι χρειάζεται για να συμμετάσχει κάποιος; Αγάπη για την τεχνολογία και τις θετικές επιστήμες, ομαδικό πνεύμα, δημιουργικότητα, όρεξη για δουλειά και να «πιάνουν» λιγάκι τα χέρια του (Θα επιλεγούν συνολικά 15 μαθητές (6 αγόρια και 9 κορίτσια μετά από διαγνωστική δοκιμασία).


9. 1821: Έλληνες, Φιλέλληνες, «Μισέλληνες»

Υπεύθυνοι: Μ. Μιχαηλίδου, Π. Χιονίδης, Ημέρα: Τρίτη, Τάξεις: Α', Β', Γ

«Ελλάς ωραία! Λείψανο θλιβερό αξίας που ’χει δύσει! Ανύπαρκτη, μα αθάνατη• τρανή, μα ξεπεσμένη!» Ποιος Άγγλος ποιητής έγραψε αυτούς τους στίχους και γιατί; Γιατί ένας νεαρός Αμερικανός πέρασε τον Ατλαντικό για να πολεμήσει στην Ελληνική επανάσταση; Ξέρετε ότι ο Μπετόβεν έγραψε μουσική για Τα ερείπια των Αθηνών; Πόσοι Έλληνες και ξένοι συνθέτες συνέθεσαν έργα για την ελληνική επανάσταση; Πόσες μελοποιήσεις δημιούργησε ο Νικόλαος Χαλικιόπουλος Μάντζαρος για τον Εθνικό μας Ύμνο; Ποιος ήταν ο Κάνιγκ που έγινε πλατεία στο κέντρο της Αθήνας; Υπάρχει Μουσείο Φιλελληνισμού; Συνολικά, πώς υμνήθηκε η Επανάσταση του 1821 σε εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο; Υπάρχουν σήμερα «φίλοι της Ελλάδας» (φιλέλληνες) και «εχθροί της Ελλάδας» (μισέλληνες) και γιατί ψάχνουμε να τους «βρούμε»; Ελάτε να απαντήσουμε σε αυτά τα ερωτήματα και να διατυπώσουμε και άλλα στον Όμιλο Αριστείας, που πραγματοποιείται με αφορμή τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση, με τη βοήθεια της Μουσικής, της Λογοτεχνίας και της Ιστορίας! Σας περιμένουμε, μαθητές της Α΄, της Β΄ και της Γ΄ τάξης, κάθε Τρίτη, 13.30-15.00.


10. Βιοηθική και Επιστήμες της Ζωής

Υπεύθυνος: Ν. Ευαγγελινός, Ημέρα Τετάρτη, Τάξεις: Α', Β', Γ'

Στόχος του ομίλου είναι να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές για τα μεγάλα ηθικά και κοινωνικά ζητήματα  που αφορούν τη διαχείριση της ζωής του ανθρώπου, κυρίως στο πεδίο της Βιολογίας, της Ιατρικής και των εφαρμογών τους.


11. Οι Φίλοι μας τα Ζώα

Υπεύθυνη: Δ. Πετροπούλου, Ημέρα: Παρασκευή, Τάξεις: Α', Β', Γ'

Θέμα του ομίλου είναι η ενημέρωση για την κατάσταση των ζώων στην Ελλάδα και η καλλιέργεια φιλοζωικής συνείδησης και δράσης τόσο μέσα από παρουσίαση φιλοζωικών θεμάτων, αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο, δημιουργία και συμπλήρωση ερωτηματολογίων, εργασίες και βιωματικές δράσεις όσο και συνεργασίες με ιδρύματα, οργανισμούς, σχολεία, φορείς, πρόσωπα και φιλοζωικές οργανώσεις.