Portfolio Μαθητή

Portfolio Μαθητή

Ο κ. Κωστόπουλος Βασίλειος δημιούργησε ηλεκτρονικό φάκελο στην πλατφόρμα Google για κάθε μαθητή για την ψηφιακή τήρηση του portfolio του, ο οποίος είναι προσωπικός και προσβάσιμος από τον ίδιο και τους καθηγητές του.

Η πρακτικότητα της εφαρμογής αυτής έδωσε το έναυσμα για την επέκτασή της έτσι ώστε να διανεμηθεί ψηφιακά υλικό στους μαθητές, όπως σημειώσεις, διαγωνίσματα, βιβλία, φωτογραφίες, ανακοινώσεις κ.α.. Επίσης, ζητήθηκε η επέκταση της χρήσης από το Σύλλογο Γονέων του σχολείου έτσι ώστε να βελτιωθεί η επικοινωνία μεταξύ του Συλλόγου και των γονέων.

Επιπλέον με τη εφαρμογή αυτή στάθηκε δυνατή η δημιουργία τράπεζας θεμάτων του Πειραματικού Γυμνασίου Αγίων Αναργύρων, η δημιουργία και χρήση φορμών αυτό-αξιολόγησης των μαθητών του σχολείου σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα καθώς και η άμεση έκδοση στατιστικών αποτελεσμάτων βασισμένων στις παραπάνω φόρμες. Επίσης, δόθηκε η δυνατότητα στους καθηγητές του σχολείου υποβολής ερωτηματολογίων μέσω της εφαρμογής για στατιστικές έρευνες που αφορούν το παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά θέματα και άμεσης επεξεργασίας αυτών με γραφήματα που διαθέτει η εφαρμογή.

Πρόγραμμα Φυσικής

Πρόγραμμα Φυσικής 

Μαθητές του σχολείου μας συμμετείχαν σε Πρόγραμμα στην επιστήμη της Φυσικής.

Το Πρόγραμμα Φυσικής: "Οι Μαθητές συναντούν τη Φυσική και η Φυσική τους Μαγεύει" της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών διεξήχθη στις 14, 15 και 16 Δεκεμβρίου 2012 όπου και το παρακαλούθησαν μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας. Έγινε on-line Διαδικτυακή Σύνδεση με το Cern και δόθηκε η δυνατότητα στους μαθητές και μαθήτριες να κάνουν ερωτήματα σχετικά με την επιστήμη της Φυσικής και να λάβουν έγκυρες απαντήσεις από διακεκριμένους ερευνητές και διακεκριμένες ερευνήτριες.

Η Χασάπη Δήμητρα, μαθήτρια της Β' Τάξης, αποτύπωσε τις εντυπώσεις της για το Πρόγραμμα, εδώ.



Βία

Τετάρτη, 6 Μαρτίου 2013

Λόγω της παγκόσμιας ημέρας  κατά της βίας,  στο σχολείο μας, Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων, έλαβε  χώρα μια εκδήλωση διοργανωμένη από μαθητές του  Γ2, οι οποίοι είχαν εκπονήσει σχετική εργασία στο πλαίσιο του μαθήματος  της Κοινωνικής και Πολιτικής  Αγωγής,  με υπεύθυνη καθηγήτρια την κα Πιτρόπου Αικατερίνη.  Πέρα από την παρουσίαση ερευνητικού και  εποπτικού υλικού σχετικού με το θέμα,  η εκδήλωση στηρίχθηκε στον εποικοδομητικό διάλογο μαθητών και καθηγητών, καθώς η μαθητική ομάδα εργασίας έθεσε αλλά και απάντησε σε ερωτήματα των παρευρισκομένων συμμαθητών και των καθηγητών τους. Παράλληλα, ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν η γραφική αναπαράσταση των αποτελεσμάτων ανώνυμου ερωτηματολογίου που είχε μοιράσει η ομάδα εργασίας στο τμήμα της  σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα.

Πρώτο θέμα υπό συζήτηση ήταν η σχολική βία. Σε αυτή την θεματική  ενότητα αναλύθηκαν οι μορφές και τα κρούσματα λεκτικής και σωματικής βίας,  με οπτικό υλικό, αλλά και μαρτυρίες από την καθημερινότητα διαφορετικών μαθητών στο σχολικό τους περιβάλλον.

Εν συνεχεία, έγινε εκτενής αναφορά στην ενδοοικογενειακή βία, λεκτική, ψυχολογική ή σωματική, με αποδέκτες  τα παιδιά ή/και τις γυναίκες. Στο πλαίσιο συζήτησης  με τους μαθητές, η συντριπτική πλειοψηφία των συμμετεχόντων τάχθηκε κατά της βίας σε βάρος των ευπαθών μελών της οικογένειας, ενώ διατυπώθηκαν ποικίλες απόψεις  για τα πιθανά αίτια του συγκεκριμένου φαινομένου. Αυτές έδωσαν έναυσμα στην ομάδα εργασίας να αναλύσει τις προεκτάσεις  της ενδοοικογενειακής βίας σε ατομικό, διαπροσωπικό, κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο. Εντύπωση, τέλος, προκάλεσε στο ακροατήριο η έρευνα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, σύμφωνα με την οποία η διαπροσωπική βία το 2020 θα ανέλθει από τη 19η θέση στη 12η θέση στη λίστα των 30 πιο σημαντικών και συχνών αιτιών θανάτου.

Ιωάννης Παναγιωτίδης: Συντάκτης  Άρθρου

Η ομάδα εργασίας του Γ2

Ηλέκτρα Περτίδη

Κυριακή  Πετροπαναγιωτάκη

Βασιλική  Φαζάκη

Ελένη  Χανιώτη