Δράση ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό από το ΠΓ Αγ. Αναργύρων

Στο πλαίσιο της ενημέρωσης των μαθητών για θέματα βίας, σχολικής βίας και φαινόμενων εκφοβισμού, ο εκπαιδευτικός του σχολείου μας, κ. Νίκων Κοτσόβολης, προγραμματίζει σειρά συναντήσεων με τους μαθητές και τις μαθήτριες του Πειραματικού Γυμνασίου Αγίων Αναργύρων. Οι ενημερωτικές συναντήσεις θα γίνουν ανά τμήμα, κατά τη διάρκεια του ωρολογίου προγράμματος και σε ώρες εκτός του διδακτικού έργου του εκπαιδευτικού. Πιο συγκεκριμένα το πρόγραμμα της δράσης είναι:  

06/12/2018 τμήμα Α2, 4η ώρα
07/12/2018 τμήμα Α1, 4η ώρα
12/12/2018 τμήμα Β1, 5η ώρα
14/12/2018 τμήμα Γ1, 4η ώρα
19/12/2018 τμήμα Β2, 5η ώρα
20/12/2018 τμήμα Γ2, 4η ώρα

Πρόσκληση για συμμετοχή στη δράση έχει απευθυνθεί και στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές και τις μαθήτριες του συστεγαζόμενου 1ου Γυμνάσιου Αγίων Αναργύρων.

Η σχολική επιθετικότητα και ο εκφοβισμός αποτελούν σύνηθες και εξόχως απειλητικό φαινόμενο στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα, η έκταση του οποίου τείνει να λάβει, αν όχι δραματικές, τουλάχιστον ανησυχητικές διαστάσεις. Εφόσον δε το ανωτέρω  συνδυαστεί με τα προβλήματα και τις επιπτώσεις που μακροπρόθεσμα δημιουργούνται επιδρώντας στην ψυχική υγεία των παιδιών και καθορίζοντας τη μελλοντική τους εξέλιξη, η αντιμετώπιση του προβλήματος καθίσταται επιβεβλημένη.

Το σχολείο αποτελεί δευτερογενή φορέα κοινωνικοποίησης του ατόμου, εντός του οποίου  αναπτύσσεται η ηθική και το κοινωνικό αίσθημα ευθύνης των μαθητών. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο σ’ αυτή τη λειτουργία, ανταποκρινόμενοι με αίσθημα ευθύνης στις συνεχώς μεταβαλλόμενες προκλήσεις της πολυπολιτισμικής ελληνικής εκπαιδευτικής κοινότητας.

Στη σχεδιαζόμενη επιμορφωτική δράση επιχειρείται η καταγραφή και ερμηνεία μιας σειράς παραγόντων που χαρακτηρίζουν το συγκεκριμένο φαινόμενο, καθώς και των συμπεριφορών των μαθητών που προειδοποιούν για την επερχόμενη εκδήλωση βίας.

Ειδικότερα, έμφαση δίνεται σε παράγοντες πρόβλεψης του εκφοβισμού, σε εξειδικευμένα προβλήματα συμπεριφοράς, στους κινδύνους από την έκθεση των παιδιών σε περιστατικά βίας γενικότερα και στις πρωτοβουλίες που είναι δυνατόν να αναληφθούν στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας για την αντιμετώπιση του φαινομένου.

Ιδιαίτερη μνεία γίνεται σε συγκεκριμένα στερεότυπα και συμπεριφορές που λαμβάνουν χώρα στο ευρύτερο σχολικό περιβάλλον και τα οποία πολλές φορές αποπροσανατολίζουν από τις πραγματικές διαστάσεις του προβλήματος. Επίσης επισημαίνεται η συμπεριφορά των θεατών - μαρτύρων απέναντι στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, και ειδικότερα στο «πέπλο σιωπής» που καλύπτει τη συγκεκριμένη πραγματικότητα.

Τέλος, προτείνονται πολιτικές πρόληψης που θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν ή έστω να περιορίσουν το συγκεκριμένο φαινόμενο, σε μια προσπάθεια ενεργοποίησης και ταυτόχρονα ευαισθητοποίησης όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

Δείτε την ενδιαφέρουσα σχετική παρουσίαση εδώ.